سوگو

از دریا چه استفاده هایی میشود اول دبستان

3 دقیقه مطالعه
پاسخ کوتاه برای اول دبستان از دریا برای گرفتن ماهی، رفت و آمد کشتی ها، گرفتن نمک، تفریح و شنا، تولید برق از موج ها و شناختن جانوران دریایی استفاده می شود.

دریا یکی از نعمت های بزرگ طبیعت است. دریا هم به زندگی مردم کمک می کند و هم جای خوبی برای یاد گرفتن، دیدن جانوران و تفریح کردن است.

استفاده های دریا

ماهیگیری از دریا ماهی، میگو و خوراکی های دریایی می گیریم.
کشتی رانی کشتی ها روی دریا حرکت می کنند و کالا و مسافر را جا به جا می کنند.
گرفتن نمک از آب دریا می توان نمک به دست آورد.
تفریح و شنا مردم کنار دریا بازی، شنا و استراحت می کنند.
تولید انرژی از موج های دریا می توان برای تولید برق کمک گرفت.
آشنایی با جانوران در دریا جانوران گوناگونی مثل ماهی ها، صدف ها و خرچنگ ها زندگی می کنند.
برای دانش آموز کلاس اول، کافی است چند مورد ساده مثل ماهیگیری، کشتی رانی، نمک و تفریح را بنویسد.

چرا باید از دریا مراقبت کنیم؟

چون دریا خانه بسیاری از جانوران است. اگر زباله در دریا بریزیم، آب آلوده می شود و جانوران آسیب می بینند. پس وقتی به کنار دریا می رویم، باید زباله هایمان را جمع کنیم.

جمع بندی: دریا به ما غذا، نمک، راه رفت و آمد، تفریح و انرژی می دهد؛ پس باید آن را پاکیزه نگه داریم.

تازه‌ترین مطالب

همه مطالب

پیشنهاد مطالعه

چند مطلب تصادفی از آرشیو سوگو، شاید این‌ها هم به کارتان بیاید.

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده. اولین نفر باشید!