پاسخ کوتاه برای اول دبستان
از دریا برای گرفتن ماهی، رفت و آمد کشتی ها، گرفتن نمک، تفریح و شنا، تولید برق از موج ها و شناختن جانوران دریایی استفاده می شود.
دریا یکی از نعمت های بزرگ طبیعت است. دریا هم به زندگی مردم کمک می کند و هم جای خوبی برای یاد گرفتن، دیدن جانوران و تفریح کردن است.
استفاده های دریا
ماهیگیری
از دریا ماهی، میگو و خوراکی های دریایی می گیریم.
کشتی رانی
کشتی ها روی دریا حرکت می کنند و کالا و مسافر را جا به جا می کنند.
گرفتن نمک
از آب دریا می توان نمک به دست آورد.
تفریح و شنا
مردم کنار دریا بازی، شنا و استراحت می کنند.
تولید انرژی
از موج های دریا می توان برای تولید برق کمک گرفت.
آشنایی با جانوران
در دریا جانوران گوناگونی مثل ماهی ها، صدف ها و خرچنگ ها زندگی می کنند.
برای دانش آموز کلاس اول، کافی است چند مورد ساده مثل ماهیگیری، کشتی رانی، نمک و تفریح را بنویسد.
چرا باید از دریا مراقبت کنیم؟
چون دریا خانه بسیاری از جانوران است. اگر زباله در دریا بریزیم، آب آلوده می شود و جانوران آسیب می بینند. پس وقتی به کنار دریا می رویم، باید زباله هایمان را جمع کنیم.
جمع بندی: دریا به ما غذا، نمک، راه رفت و آمد، تفریح و انرژی می دهد؛ پس باید آن را پاکیزه نگه داریم.
نظرات