این سؤال به داستانی درباره بیماری امام حسن و امام حسین علیهماالسلام مربوط است. امام علی علیهالسلام و حضرت فاطمه سلاماللهعلیها برای سلامتی فرزندانشان به خدا توجه کردند و نذر کردند.
پاسخ کوتاه
آنها دعا کردند و نذر کردند اگر فرزندانشان خوب شوند، سه روز روزه بگیرند.
پاسخ کامل برای کلاس دوم
وقتی امام حسن و امام حسین علیهماالسلام بیمار شدند، امام علی علیهالسلام و حضرت فاطمه سلاماللهعلیها برای سلامتی آنها دعا کردند. همچنین نذر کردند که اگر خداوند به فرزندانشان سلامتی بدهد، برای شکرگزاری سه روز روزه بگیرند.
نکته ساده: نذر یعنی انسان با خدا عهد کند که اگر حاجتش برآورده شد، کار خوبی انجام دهد.
بعد از خوب شدن فرزندانشان چه کردند؟
پس از بهبود امام حسن و امام حسین علیهماالسلام، خانواده اهلبیت به نذر خود وفا کردند و سه روز روزه گرفتند. در این داستان، مهربانی، وفای به نذر و کمک به نیازمندان هم دیده میشود.
پیام این داستان
برای سلامتی و حل مشکلها باید به خدا توکل کنیم و دعا کنیم.
اگر نذری میکنیم، باید به آن عمل کنیم.
شکرگزاری از خدا یکی از کارهای خوب و پسندیده است.
اهلبیت علیهمالسلام به نیازمندان کمک میکردند.
پاسخ آماده برای دفتر
امام علی علیهالسلام و حضرت فاطمه سلاماللهعلیها برای سلامتی فرزندانشان دعا کردند و نذر کردند اگر امام حسن و امام حسین علیهماالسلام خوب شوند، سه روز روزه بگیرند.
این پاسخ برای هدیههای آسمان یا تمرینهای دینی کلاس دوم مناسب است.
نظرات