سوگو

امام علی و حضرت فاطمه برای سلامتی فرزندانشان چه کردند؟

2 دقیقه مطالعه

این سؤال به داستانی درباره بیماری امام حسن و امام حسین علیهماالسلام مربوط است. امام علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها برای سلامتی فرزندانشان به خدا توجه کردند و نذر کردند.

پاسخ کوتاه

آن‌ها دعا کردند و نذر کردند اگر فرزندانشان خوب شوند، سه روز روزه بگیرند.

پاسخ کامل برای کلاس دوم

وقتی امام حسن و امام حسین علیهماالسلام بیمار شدند، امام علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها برای سلامتی آن‌ها دعا کردند. همچنین نذر کردند که اگر خداوند به فرزندانشان سلامتی بدهد، برای شکرگزاری سه روز روزه بگیرند.

نکته ساده: نذر یعنی انسان با خدا عهد کند که اگر حاجتش برآورده شد، کار خوبی انجام دهد.

بعد از خوب شدن فرزندانشان چه کردند؟

پس از بهبود امام حسن و امام حسین علیهماالسلام، خانواده اهل‌بیت به نذر خود وفا کردند و سه روز روزه گرفتند. در این داستان، مهربانی، وفای به نذر و کمک به نیازمندان هم دیده می‌شود.

پیام این داستان

برای سلامتی و حل مشکل‌ها باید به خدا توکل کنیم و دعا کنیم.

اگر نذری می‌کنیم، باید به آن عمل کنیم.

شکرگزاری از خدا یکی از کارهای خوب و پسندیده است.

اهل‌بیت علیهم‌السلام به نیازمندان کمک می‌کردند.

پاسخ آماده برای دفتر

امام علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها برای سلامتی فرزندانشان دعا کردند و نذر کردند اگر امام حسن و امام حسین علیهماالسلام خوب شوند، سه روز روزه بگیرند.

این پاسخ برای هدیه‌های آسمان یا تمرین‌های دینی کلاس دوم مناسب است.

تازه‌ترین مطالب

همه مطالب

پیشنهاد مطالعه

چند مطلب تصادفی از آرشیو سوگو، شاید این‌ها هم به کارتان بیاید.

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده. اولین نفر باشید!