به وسیله الکترونیکی ای گفته میشود که به علت ایراد غیر فیزیکی خراب شده و غیر قابل استفاده است
به وسیله الکترونیکی ای گفته میشود که به علت ایراد غیر فیزیکی خراب شده و غیر قابل استفاده است را از سایت سوگو دریافت کنید.
پاسخ اول
«نیم سوز» به وسیله الکترونیکی ای گفته میشود که به علت ایراد غیر فیزیکی خراب شده و غیر قابل استفاده است.
پاسخ دوم
برای توصیف وسیله الکترونیکی که به دلیل ایراد غیر فیزیکی از کار افتاده است، از عبارات زیر میتوانید استفاده کنید:
* وسیله الکترونیکی معیوب: این عبارت کلیترین عبارت است و به هر نوع خرابی که در عملکرد دستگاه ایجاد شده باشد اشاره دارد.
* وسیله الکترونیکی دچار اختلال نرمافزاری: این عبارت به این معنی است که مشکل دستگاه به دلیل وجود یک خطا یا باگ در نرمافزار آن است.
* وسیله الکترونیکی هنگ کرده: این عبارت معمولاً برای دستگاههایی استفاده میشود که به طور ناگهانی متوقف شدهاند و دیگر پاسخ نمیدهند.
* وسیله الکترونیکی دچار خطای سیستم: این عبارت به طور کلی به هر نوع خطایی که در سیستم عامل یا نرمافزار دستگاه رخ داده باشد اشاره دارد.
* وسیله الکترونیکی باگ زده: این عبارت به وجود یک خطای برنامهنویسی در نرمافزار اشاره دارد.
* وسیله الکترونیکی دچار مشکل در بوت شدن: این عبارت به مشکلی اشاره دارد که باعث میشود دستگاه نتواند به درستی روشن شود یا سیستم عامل آن لود نشود.
عبارات فنیتر:
* دستگاه دچار نقص نرمافزاری شده است.
* سیستم عامل دستگاه دچار اختلال شده است.
* نرمافزار دستگاه با خطای غیرمنتظره مواجه شده است.
مثالهای کاربردی:
* «متاسفانه، لپتاپم دچار اختلال نرمافزاری شده و دیگر روشن نمیشود.»
* «گوشی هوشمندم هنگ کرده و مجبور شدم آن را ریست کنم.»
* «دوربین دیجیتال من به دلیل خطای سیستم، تصاویر را به درستی ذخیره نمیکند.»
دلایل رایج خرابیهای غیر فیزیکی:
* ویروسها و بدافزارها: این نرمافزارهای مخرب میتوانند به سیستم عامل و نرمافزارهای دیگر دستگاه آسیب برسانند.
* خطاهای برنامهنویسی: باگهای موجود در نرمافزار میتوانند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شوند.
* تضاد نرمافزاری: نصب چندین نرمافزار ناسازگار میتواند باعث ایجاد مشکلات شود.
* مشکلات سختافزاری پنهان: گاهی اوقات، مشکلات سختافزاری میتوانند باعث ایجاد علائمی شوند که شبیه به مشکلات نرمافزاری هستند.
برای رفع این مشکلات، معمولاً میتوانید موارد زیر را انجام دهید:
* ریست کردن دستگاه: این کار میتواند به رفع برخی از مشکلات موقتی کمک کند.
* نصب مجدد سیستم عامل: اگر مشکل جدی باشد، ممکن است نیاز به نصب مجدد سیستم عامل باشد.
* اسکن دستگاه به دنبال ویروس: برای اطمینان از اینکه دستگاه شما آلوده به ویروس نیست، آن را اسکن کنید.
* تماس با پشتیبانی فنی: اگر مشکل همچنان پابرجا بود، با پشتیبانی فنی دستگاه خود تماس بگیرید.