در صورت عدم تحویل کالا از سوی فروشنده در زمان مقرر، خریدار باید اول به کجا مراجعه کند؟

در صورت عدم تحویل کالا از سوی فروشنده در زمان مقرر، خریدار باید اول به کجا مراجعه کند؟ را از سایت سوگو دریافت کنید.

در صورت عدم تحویل کالا از سوی فروشنده در زمان مقرر، خریدار باید ابتدا به واحد پشتیبانی یا خدمات مشتریان فروشگاه یا شرکت فروشنده مراجعه کند و موضوع را پیگیری کند.

مراحل پیگیری:

1. مراجعه به فروشنده یا پشتیبانی فروشگاه

اگر خرید از فروشگاه آنلاین بوده، از طریق پشتیبانی سایت یا درگاه پرداخت اقدام کنید.

اگر خرید حضوری بوده، رسید خرید و قرارداد را همراه داشته باشید.

2. ثبت شکایت در سامانه‌های رسمی:

در خریدهای اینترنتی: از طریق سامانه اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی (ecunion.ir) یا سامانه نماد اعتماد الکترونیکی (enamad.ir) شکایت کنید.

در خریدهای حضوری: به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان (www.cppo.ir) یا اتحادیه مربوطه مراجعه کنید.

3. طرح شکایت در تعزیرات حکومتی یا دادگاه:

اگر فروشنده پاسخگو نبود، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا شورای حل اختلاف در مراجع قضایی پیگیری کنید.

نتیجه:

✅ مرحله اول: تماس با فروشنده و درخواست پیگیری.

✅ مرحله دوم: مراجعه به سامانه‌های رسمی نظارتی.

✅ مرحله سوم: شکایت در تعزیرات یا مراجع قضایی در صورت عدم حل مشکل.